joi, 22 martie 2007

The Air Car




Compania MDI (Moteur Developpment International) din Franţa a semnat un acord cu Tata Motors pentru a aplica în India motoarele prototip dezvoltate de MDI. Tata Motors, cel mai mare producător indian de autovehicule comerciale, cu peste 4 milioane de unităţi produse, va dezvolta în continuare tehnologia şi o va aplica în autovehiculele produse pentru piaţa indiană. Compania indiană este al cincilea producător mondial de camioane medii şi mari şi al doilea producător de autobuze mari. În domeniul autoturismelor se situează pe locul doi în piaţa indiană.
Prototipurile produse de MDI au o autonomie de 200km, timpul necesar pentru umplerea rezervorului de aer fiind de 3 minute când se foloseşte o staţie de aer comprimat sau de 3ore şi 30 de minute - 4 ore când se foloseşte compresorul inclus pentru MiniCAT, respectiv 5 ore şi 30 de minute pentru CityCAT. Costul unui "plin" este de 1.5€ ceea ce rezultă într-un consum de 2,50 RON/100km.
Deoarece în interiorul motorului nu există combustie temperatura la care funcţionează acesta este mult mai mică astfel că uleiul folosit pentru ungere este ulei vegetal şi rezistă 50.000km.
Cât timp viteza de rulare este sub 50km/h motorul nu emite gaze poluante. Pentru a atinge viteze de 110km/h MDI a dezvoltat un motor mixt ce se bazează atât pe destinderea aerului comprimat cât şi pe combustia de hidrocarburi.
Ştirea cu adevărat bună este că aceste automobile au un preţ de vânzare ce începe de la 6.860€.

3 comentarii:

Chendran Bogdan spunea...

Parca e prea frumos sa fie adevarat...la cate atmosfere e comprimat aerul in acel rezervor?

Traian spunea...

Aerul e comprimat la 296 de atmosfere. Rezervorul de aer comprimat e construit de EADS, producătorul avioanelor Airbus şi Eurofighter, a rachetei Ariane, a sateliţilor Galileo, a elicopterelor Eurocopter şi multe altele.

Anonim spunea...

Nu e un pic prea frumos ca sa fie adevarat? Ia ganditi-va, chiar costa doar 2$ sa umpli un rezervor de > 300 litri cu aer comprimat la 290 atmosfere? Ia faceti niste calcule si vedeti ce lucru mecanic e necesar sa poarte masinuta cei 200 km autonomie. Am inteles ca se incarca si la priza, presupunand ca nu ar mai exista si pierderi de energie (deci cazul ideal), cata energie electrica echivalenta sa mergeti 200 km credeti voi ca ar fi necesara? Costa numai 2$ pentru 200km? Ceva pute aici rau de tot... Si in cele din urma, pentru a produce energia cu care se obtine aerul ala comprimat credeti ca nu s-au ars niste hidrocarburi? Deci poluare oricum exista, chiar daca indirect...

 
eXTReMe Tracker