Dacia Logan în top
Dacia Logan ne dă un motiv de mândrie prin plasarea sa pe locul doi, din 74, în clasamentului automobilelor puţin poluante. Renault a participat cu Logan Eco2 la Bibendum Challenge, competiţie organizată de producătorul de anvelope Michelin pentru a promova mijloacele de deplasare sustenabile. Modelul Logan Eco2, alimentat cu bio-diesel B30, a parcurs cei 172 de kilometrii ai cursei cu un consum mediu de 2,27l/100km şi emisii totale de Co2 de numai 71 g/km. Astfel, Logan Eco2 se clasează mai bine decât cele mai puţin poluante automobile existente în producţie la ora actuală, care au emisii de CO2 începând cu 100 g/km.
Eco2 este modelul Logan dotat cu motorul diesel dCi de 85 CP, motor ce în varianta standard emite 125 g CO2/km. Modificările aduse modelului ECO2 sunt:
- modificarea designului injectoarelor de combustibil, modificarea pistoanelor şi a camerelor de combustie. De asemenea părţile aflate în mişcare au fost recalculate pentru uniformizarea deplasărilor şi s-a folosit un ulei cu vâscozitate redusă. Câştigul obtinut din aceste modificări este de 5 g/km.
- rapoartele de transmisie ale cutiei de viteze au fost "lungite" pentru a permite rularea la viteză mare la o turaţie mai mică a motorului. De asemenea s-a schimbat uleiul din cutia de viteze cu unul de vâscozitate redusă. Câştigul obţinut este de 11 g/km
- îmbunătăţiri aerodinamice ce au redus coeficientul de frecare de la 0.36 la 0.29 (la fel ca modelul Prius 2000, dar mai mult decât Prius 2003). Modificările aduse aerodinamicii sunt:
- splitter frontal pentru reducerea turbulenţelor în curentul de aer ce trece pe sub automobil
- scăderea gărzii la sol
- admisiile de aer au fost modificate
- roţile au fost acoperite pentru reducerea turbulenţelor
- un spoiler subţire a fost adăugat în spate şi generatoare de vârtejuri au fost plasate în colţurile din spate ale plafonului
- Cauciucurile folosite au fost Michelin Energy Saver, cauciucuri ce, prin reducerea rezistenţei la rostogolire, au adus un câştig de 2 g/km
- rulmenţi cu coeficient de frecare redus, folosiţi la roţile din spate, au adus un câştig de 1 g/km
- alternatorul a fost dotat cu o unitate de control inteligentă ce încarcă bateria doar atunci când este nevoie. Câştigul obţinut este de 4 g/km
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu